Take the 2-minute tour ×
German Language Stack Exchange is a question and answer site for speakers of German wanting to discuss the finer points of the language and translation. It's 100% free, no registration required.

This question already has an answer here:

In meiner Schulzeit verwendeten wir unsere Vornamen und Namen immer mit definitem Artikel:

Der Andreas hat gesagt, dass der Herr Schultz in Deutsch ...

Wie verbreitet ist dieser Sprachgebrauch?

share|improve this question

marked as duplicate by user unknown, teylyn, musiKk, looper, Wrzlprmft May 1 '13 at 13:42

This question has been asked before and already has an answer. If those answers do not fully address your question, please ask a new question.

Wenn ich von meinen Kindern und deren Altersgenossen ausgehe ist dies in der Grundschulzeit durchaus üblich. –  bummi Apr 30 '13 at 16:18
2  
… außerdem im Rheinland bei allen Altersklassen. –  Wrzlprmft Apr 30 '13 at 16:31

Geht es um räumliche Verbreitung, um soziale Schichten, um Altersgruppen oder um prozentuale Durchdringung? –  user unknown May 1 '13 at 1:10

It's funny how my detective work tracking down the earlier Question has vanished, I don't like this. –  Eugene Seidel May 1 '13 at 17:35

1 Answer 1

Nachdem ich sowohl im Nordosten und Südwesten Deutschlands als auch in München gelebt habe, behaupte ich, daß das eine süddeutsche Ausdrucksform ist. Man findet es in Baden und Bayern, aber selten in Mecklenburg, Brandenburg oder Berlin.

share|improve this answer

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.