3

Als ich diesen Wikipedia-Artikel kurz überflog, fand ich diesen Satz:

Er [ein Berg] liegt als vorgeschobenes Gebirgsmassiv zwischen den Flüssen Brenta und Piave.

Mein Problem ist „vorgeschobenes“. Ich habe in verschiedenen Wörterbüchern nachgeschlagen (Duden auch), aber ich fand keine Erklärung, die passend scheint. Könnten Sie mir bitte die Bedeutung des Wortes in diesem Kontext erklären?

5

If you the DWDS-Entry for "vorschieben, you'll find three possible meanings the second of which is relevant here:

etw., jmdn. nach vorn schieben: den Unterkiefer, Mund, das Kinn, die Unterlippe vorschieben

vorgeschoben is the past participle of vorschieben, so the phrase vorgeschobenes Gebirgsmassiv means, that this mountain range lies like having been pushed to front. (Possibly, this was indeed true when tectonic forces pushed it to the front millions of years ago. But this need not be the case.)

• Thanks! It definitely sounds reasonable to me, although I'm no geography expert. – Xatan Mar 8 '15 at 6:20

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.