1

Heino – Wie ein Vogel im Wind (auch hier):

Ich höre dieses Lied und versuche, den Wortlaut vollständig zu verstehen. Dabei bin ich schon weit gekommen, aber einige Passagen erschließen sich mir nicht (s. meine Transkription).

Leider konnte ich den Liedtext auch nicht per Suchmaschine oder auf lyric sites finden.

Könnte mir jemand die Stellen aufschreiben, die in meiner Transkription fehlen?

hoch am Himmel kann ich ihn seh'n
manchmal will ich gern mit ihm zieh'n
in Gedanken die ganze Welt von dort oben seh'n
ja! Das wäre schön
|> den Äquator, das ewige Eis
die hohen Berge und das Edelweiss
das Erwachen des Frühlings, das Leuchten des Abendglüh'ns
ei, das könnte ich sehen
ja! Das wäre schoen <|
wie ein Vogel im Wind
schwerelos und ohne Sorgen
ein Gefühl so schön und klar
wie ein neuer Morgen
wie ein Vogel im Wind
durch die Lüfte schweben
ein Gefühl so schön und klar
mein Traum wird wahr
hoch am Himmel kann ich ihn seh'n
wie er stolz da oben schwebt
sein Gefieder (???) leicht, hell, blau, gruen, und weiss
denn er die Wolken erreicht
frueh am Abend (???) er dann flieht
(???) eine sanfte Melodie
Die so froh ist und so (???)
Die nach Freiheit spricht
(???)

closed as off-topic by Hubert Schölnast, Björn Friedrich, user259412, Carsten S, user unknown Dec 11 '18 at 16:02

This question appears to be off-topic. The users who voted to close gave this specific reason:

• "German Language SE is for specific questions of general interest and to help you learn and understand. Thus, requests for proofreading, spell checking or translations of individual texts are not a good fit here. If you can, please narrow down your question to a single specific source of concern. See this post on Meta for more information." – Carsten S, user unknown
If this question can be reworded to fit the rules in the help center, please edit the question.

• 2
    @Philipp That was my first idea, too. But did you actually find the lyrics? All results I clicked had effectively no lyrics in them. So I think, they are probably actually nowhere on the internet yet. Else they would show up in the top results, I guess. – jonathan.scholbach Dec 11 '18 at 2:57
  • 2
    @Confused_Yank The youtube video you linked cannot be viewed from Germany (I guess, because of intellectual property rights). Is it the same song as under youtube.com/watch?v=-BK_YUa6K1A ? – jonathan.scholbach Dec 11 '18 at 2:59
  • 2
    @HubertSchölnast This question is about listening comprehension. Please name a website which has the lyrics, instead of giving a general reference to a search engine. I used a search engine and was unable to find the lyrics (as I wrote above already). – jonathan.scholbach Dec 11 '18 at 9:12
  • 2
    @jonathan.scholbach You were right, the lyrics don't seem to be on among the first couple of search hits. I haven't looked any further. – Philipp Dec 11 '18 at 12:53
  • 3
    I voted to reopen this question. The closing votes did not substantiate the claim that the lyrics could (easily) be found somewhere else on the internet. The question is about listening comprehension, so neither about proofreading, spell checking nor translations of individual texts, as the closing votes claim. And I do not know, which other place the questioner could get their information from. I think, we should answer those questions here on german.se This is backed by the fact that we even have a tag listening comprehension. – jonathan.scholbach Dec 11 '18 at 17:00
4

I was not able to view the video you linked. So I transcribed the song at youtube.com/watch?v=-BK_YUa6K1A Looks, as if it is the same song.

1.
Hoch am Himmel kann ich ihn seh'n.
Manchmal würd ich gern mit ihm zieh'n.
In Gedanken die ganze Welt von dort oben seh'n, 
ja das wäre schön!

Den Äquator, das ewige Eis,
Die hohen Berge und das Edelweiß,
Das Erwachen des Frühlings,
Das Leuchten des Alpenglüh'ns,
All das könnte ich seh'n.

Den Äquator, das ewige Eis,
Die hohen Berge und das Edelweiß,
Das Erwachen des Frühlings,
Das Leuchten des Alpenglüh'ns,
All das könnte ich seh'n.

Ja, das wäre schön.

(Refrain)
Wie ein Vogel im Wind,
Schwerelos und ohne Sorgen
Ein Gefühl so schön und klar,
Wie ein neuer Morgen.

Wie ein Vogel im Wind
Durch die Lüfte schweben,
Ein Gefühl, so schön und klar -
Ein Traum wird wahr!

2. 
Hoch am Himmel kann ich ihn seh'n,
Wie er stolz da oben schwebt,
Sein Gefieder schimmert leicht 
Hellblau, grün und weiß,
Wenn er die Wolken erreicht.

Früh am Abend, wenn er dann fliegt
Hör ich eine zarte Melodie,
Die so froh ist und so beschwingt,
Die nach Freiheit klingt.
Ja, die mit mir singt!
Ja, die mir mir klingt!

(Refrain)
Wie ein Vogel im Wind,
Schwerelos und ohne Sorgen
Ein Gefühl so schön und klar,
Wie ein neuer Morgen.

Wie ein Vogel im Wind
Durch die Lüfte schweben,
Ein Traum wird wahr!

Ein Traum wird wahr!
  • 2
    Warum wird mir beim Lesen zu gruselig leer im Hirn? – Christian Geiselmann Dec 11 '18 at 14:21
  • @Christian Geiselmann Weil Heino nicht deinem Geschmack entspricht. – jonathan.scholbach Dec 11 '18 at 15:14
  • Hm. Ich hätte eher auf Argumente auf Textebene gehofft. – Christian Geiselmann Dec 11 '18 at 19:13
  • 1
    @ChristianGeiselmann Der Text enthält nicht viel Aussage. Lediglich eine Sehnsucht nach der wohl verklärten Freiheit eines Vogels ist zu finden. Ohne ein konkretes Beispiel dafür zu geben, viele Pop-Texte sind nicht viel besser. Wenn sie fremdsprachig sind, merkt man es halt nicht immer. – harper Dec 11 '18 at 21:01
  • 1
    Thank you so much jonathan.scholbach! Indeed, personally, I find learning German by listening to music the best way to progress and to keep your knowledge of it from getting rusty. This is a listening comprehension question. I don't know why so many people are so upset about it. :(. I know these songs may sound corny to the native ears but to me, they are simply beautiful and can teach me so much about German culture! – Confused_Yank Dec 14 '18 at 0:31

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.