I am trying to understand the difference between "bewahren", "erhalten" and "aufrechterhalten" when they mean "to preserve by maintaining". My conclusions so far:
"bewahren" with the meaning of "to preserve by maintaining" is used with abstract/concrete things which are seen as positive or even with some affection by the speaker.
erhalten with the meaning of "to maintain the state" is also used with abstract/concrete things, but it is neutral.
aufrechterhalten means "to maintain the state", it is always used with abstract things and it is neutral
A few examples that I have just made:
Dieses Volk bewahrt/erhält/hält seine Sitten. (aufrecht) (positive, abstract object)
Ich bewahre/erhalte/halte meine Ruhe (aufrecht), wenn ich den Anwalt spreche. (positive, abstract object)
Wir sollten die Denkmäler unserer Stadt bewahren/erhalten (positive, concrete object)
Während des gesamten Prozesses hielt/erhielt er seinen hasserfüllten Blick auf den Angeklagten gerichtet (aufrecht) (negative, abstract object)
Einige Völker hielten/erhielten das Misstrauen gegenüber Ausländern bis heute (aufrecht) (negative, abstract object)
Ich habe meine alte Meinung behalten/erhalten/gehalten/aufrechtgehalten, sogar nach ihren Argumenten. (neutral, abstract object)
Are those correct?