3

Gehen sie auf folgende Punkte ein:

Stellen Sie kurz die fuer die wichtigsten Ergebnisse der Grafik dar enter image description here

Deutsch intensiv C1 Schreiben

In the exercise question, there are two parts I don't understand.

1. What does the 'die' mean after kurz?
  2. What does 'dar' mean at the end?
5
  • So you're saying the die is wrong? @Stephie Jul 2 at 16:13
  • Yes I believe so @Carsten S Jul 2 at 16:13
  • I think @CarstenS wanted to emphasize that "intesiv" is missing an "n": intensiv. In addition it should be "Deutsch intensiv", niot "Deutsch Intensiv", because "intensiv" is an adjective and they are not capitalised at all.
    – bakunin
    Jul 2 at 22:16
  • @CarstenS Meines Erachtens ist es am produktivsten, klar erkennbare Rechtschreibfehler stillschweigend zu korrigieren. Alles andere führt nur zu unnötigen Kommentaren (wie hier geschehen). Siehe auch: german.meta.stackexchange.com/q/331/35111
    – David Vogt
    Jul 5 at 10:26
  • @DavidVogt, mein Fehler, ich dachte, das wäre Teil des Screenshots und damit ein Indikator für die Qualität der Quelle.
    – Carsten S
    Jul 5 at 10:30

1 Answer 1

10

There are two very different and unrelated questions here (giving you the benefit of the doubt and not voting to close):

1. The „dar“ is part of the verb “darstellen” (meaning 3, to describe, explain), separated.

2. This is where either something is a) missing or b) two words in excess or c) it’s a typo:

a) Stellen Sie kurz die für die [missing object: for whom? E.g. “die Befragten”, “die Leser”, … or something like that] wichtigsten Ergebnisse der Grafik dar.

or

b) Stellen Sie kurz die für die wichtigsten Ergebnisse der Grafik dar.

or

c) Stellen Sie kurz die für Sie wichtigsten Ergebnisse der Grafik dar.

2
  • 3
    I guess the second "die" should have been a "Sie"; in fact I had to read it twice to realize it does not say "die für Sie wichtigsten Ergebnisse"... . But I agree the "die" belongs to "Ergebnisse" as in "stellen Sie kurz die Ergebnisse dar". Jul 3 at 6:05
  • @GuntramBlohm or that. Will amend my answer, thanks.
    – Stephie
    Jul 3 at 9:53

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Not the answer you're looking for? Browse other questions tagged or ask your own question.